Nieuws

Architecten lanceren communicatieoffensief voor Beursrenovatie

2 oktober 2017

De ontwerpers vinden dat er te veel foute informatie verspreid wordt over het renovatieproject voor het Brusselse Beursgebouw. Dat meldt Bruzz. De communicatie van de Stad bleef lang erg beperkt, dus de architecten starten nu met een eigen campagne, om het draagvlak groter te maken voor het grote herbestemmingsproject in het stadscentrum.

© Robbrecht en Daem - Baneton-Garrino - Popoff

"Er wordt door sommige mensen echt een fout beeld verspreid van het Beursproject," zucht Frédéric De Vylder van architectenbureau Robbrecht en Daem terwijl hij ons een rondleiding geeft in de Beurs. Hij heeft het dan over de petitie tegen de plannen, die al meer dan 2.500 handtekeningen telt.

 

Dat de stad Brussel lang niet of weinig communiceerde over het project stimuleert de steun van de bevolking ook niet. "Als je niet jaren op voorhand start met communiceren en betrekken, dan zijn mensen verrast en voelen ze zich voorbijgestoken."

 

Daarom communiceren de ontwerpers (Robbrecht en Daem, Baneton Garrino, Popoff) nu zelf, via de nieuwe Facebookpagina BeursBourse. Met rondleidingen en een debat willen ze het project voorstellen, en tegengewicht bieden aan de petitie.