Nieuws

Aangepaste afspraken in Gent na klacht via NAV

14 december 2017

Met het einde van het jaar in zicht sputtert het loket van de digitale bouwaanvraag opnieuw. NAV blijft waken en voor uw belangen opkomen. Zo stuurt de Stad Gent alvast bij na een klacht via NAV.

NAV mocht de laatste weken veelvuldige klachten ontvangen van architecten over de werking van het loket in Gent. De stad stuurde deze week volgende aangepaste afspraken rond:

 

  • De Vlaamse overheid is het eerste aanspreekpunt bij het indienen van een digitaal dossier: www.omgevingsloket.be en helpdesk 015/45.45.91.
  • Meer info over de omgevingsvergunning vindt u ook op de website van de Stad Gent: www.stad.gent/omgevingsvergunning. Onder de rubriek ‘ik heb een vraag’ vindt u een antwoord op heel wat vragen.
  • Vindt u niet direct een antwoord op uw vraag? Stel uw vraag via een contactformulier, zodat onze medewerkers uw vraag optimaal kunnen onderzoeken en contact met u kunnen opnemen.
  • U kunt ook terecht bij de Balie Bouwen van de Stad Gent, 09 266 79 50 en bouwen@stad.gent voor alle eerstelijnsinfo. Heb ik een vergunning nodig? Hoe stel ik mijn dossier samen? Wat zijn de voorschriften?


NAV is tevreden dat er gehoor wordt gegeven aan de oproep tot bijsturing en roept haar leden op om nieuwe anomalieën te blijven melden, in Gent maar ook bij de andere administraties en dit zowel op Vlaams, provincieel en gemeentelijk niveau.