Helpdesk

Inschrijvingsplicht niet nagegaan

Mijn klant, een vennootschap, heeft bij het betalen van een factuur van de aannemer de inhoudingsplicht niet nagegaan. Nu heeft hij een factuur ontvangen van de RSZ omdat hij geen gedeelte doorgestort heeft. De klant stelt ons in gebreke en beroept zich op de informatieplicht van de architect. Wij zouden hem bij het betalen van de factuur op de inhoudingsplicht gewezen moeten hebben. Kunnen wij verantwoordelijk gesteld worden omdat een professionele klant zijn verplichtingen naar de RSZ niet nakomt?


Dit artikel is exclusief voor NAV-leden. Verder lezen?

Al NAV-lid? U kan hieronder inloggen en het artikel verder lezen.
Nog geen lid? Via onderstaande link kan u lid worden, zo krijgt u toegang tot het volledige NAV-kennisnet.



Hebt u nog vragen? Dan kunt u ons steeds contacteren op 02 669 22 80 of via info@nav.be.



 

faq

Helpdesk

Een vraag? Ons netwerk van specialisten helpt u graag verder!

Projecten

Kennisopbouw en -verspreiding rond specifieke thema's

Dossiers

Collectieve belangenbehartiging voor meer armslag

Downloads

Consulteer onze handige pockets en billboards, syllabi en presentaties van opleidingen. Blader in NAV News en Dimension.