Nieuws

Beter communiceren met klanten

18 oktober 2018

Als architect komt u dagelijks in contact met klanten. U weet dus ongetwijfeld dat elke klant zijn eigen noden en wensen heeft en dat u daarmee rekening moet houden. Er wordt een grote flexibiliteit van u verwacht en dat is niet altijd evident. FCR Media geeft u enkele tips om beter (online) te communiceren met klanten.

Vergeet Facebook niet

De belangrijkste speler in sociale media blijft Facebook. Dankzij allerlei parameters kunt u daar uw ideale doelgroep samenstellen. Met Facebookcampagnes bereikt u dus zeer gericht consumenten die naar u op zoek zijn. Bovendien treedt u snel en gemakkelijk in contact met klanten door te reageren op posts of door vragen te beantwoorden die u via Facebook Messenger ontvangt. Weet daarbij wel dat de online consument ongeduldig is en dat u best binnen de 24 uur reageert. Link uw Facebookpagina ook aan uw website en omgekeerd. Zo brengt u meer bezoekers naar uw website en vergroot u uw bereik.

 

Spreek de taal van uw klanten

Vaktermen die voor u heel duidelijk zijn, zijn dat vaak niet voor uw klant. Mijd dus woorden als “revet” of “travee” en breng uw boodschap in een taal die uw klant gemakkelijk begrijpt. Sinds de opmars van sociale media, zijn we het gewend om op een menselijke manier met elkaar te communiceren, alsof we gezellig samen op café zitten. En dat is precies wat (potentiële) klanten van u verwachten.

 

Maak uw bedrijf menselijk

Zorg ervoor dat (potentiële) klanten uw zaak zien als meer dan een gezichtloze entiteit die enkel gericht is op het maken van winst. Mensen zijn namelijk veel meer geneigd een zaak te vertrouwen als ze weten welke gezichten erachter schuilen. Hoe doet u dat? Laat klanten virtueel kennismaken met uw werknemers. Stel architect Pieter even voor op uw Facebookpagina, plaats enkele beknopte biografieën met foto op uw website of post een leuke foto van het bedrijfsetentje op Instagram.

 

Bedank bestaande klanten

Het is belangrijk dat u niet enkel investeert in het werven van nieuwe klanten. Bestaande klanten zijn immers de ideale ambassadeurs van uw bedrijf en kunnen u aanraden bij vrienden die gaan (ver)bouwen. Ze mogen dus weten dat u hen apprecieert. Een eindejaarsboodschap op uw Facebookpagina en website of een mailing waarin u hen bedankt, doet wonderen.

 

Zorg voor correcte bedrijfsgegevens

Zorg ervoor dat uw bedrijfsgegevens online kloppen. Vanzelfsprekend, toch? Een onderzoek van iVox in 2016 leert ons echter dat 99% van de Belgische internetgebruikers weleens op foute bedrijfsgegevens botst. Dat leidt tot irritatie bij potentiële klanten, waardoor de stap naar een collega-architect snel gezet is. En als u weet dat online platformen zoals Facebook, Google en Yelp uw bedrijfsgegevens overnemen, is een dubbelcheck zeker niet overbodig. FCR Media heeft daarvoor een oplossing: NetSync. Daarmee kunt u uw bedrijfsgegevens in één klik aanpassen op meer dan 20 digitale platformen.