Inschrijvingsplicht niet nagegaan
Mijn klant, een vennootschap, heeft bij het betalen van een factuur van de aannemer de inhoudingsplicht niet nagegaan. Nu heeft hij een factuur ontvangen van de RSZ omdat hij geen gedeelte doorgestort heeft. De klant stelt ons in gebreke en beroept zich op de informatieplicht van de architect. Wij zouden hem bij het betalen van de factuur op de inhoudingsplicht gewezen moeten hebben. Kunnen wij verantwoordelijk gesteld worden omdat een professionele klant zijn verplichtingen naar de RSZ niet nakomt?
Dit artikel is exclusief voor NAV-leden. Verder lezen?
Al NAV-lid? U kan hieronder inloggen en het artikel verder lezen.
Nog geen lid? Via onderstaande link kan u lid worden, zo krijgt u toegang tot het volledige NAV-kennisnet.
Hebt u nog vragen? Dan kunt u ons steeds contacteren op 02 669 22 80 of via info@nav.be.
faq
faillissement vennoot bij tijdelijke maatschap | 05-12-2023
afwaterende oppervlakte tuinhuis berekenen | 20-11-2023
licht gebrek opvolgen bij overheidsopdracht | 20-11-2023
beroep tegen één voorwaarde van de omgevingsvergunning | 24-10-2023
destructief asbestonderzoek noodzakelijk | 26-09-2023