Nieuws

Vul voor 30 april uw UBO-register aan

15 maart 2021

Door de Witwaspreventiewet werd in Belgiƫ ook een register van uiteindelijke begunstigden aangelegd om meer transparantie te geven in juridische entiteiten en de natuurlijke personen die hier achter zitten (UBO = uiteindelijke begunstigden). Sinds kort moet de verplicht mee te delen informatie over de UBO gestaafd worden. Dit gebeurt door middel van documenten waaruit blijkt dat die gegevens adequaat, nauwkeurig en actueel zijn. Voorheen bestond die mogelijkheid ook maar was dit niet verplicht. Informatieplichtigen die voor 11 oktober 2020 zijn geregistreerd, hebben tot 30 april 2021 de tijd om de stavingsstukken op te laden in het UBO-register. Nieuwe informatieplichtigen vanaf 11 oktober volgen meteen de nieuwe regels.
Dit artikel is exclusief voor NAV-leden. Verder lezen?

Al NAV-lid? U kan hieronder inloggen en het artikel verder lezen.
Nog geen lid? Via onderstaande link kan u lid worden, zo krijgt u toegang tot het volledige NAV-kennisnet.



Hebt u nog vragen? Dan kunt u ons steeds contacteren op 02 669 22 80 of via info@nav.be.