jobs

NAV zoekt: assistent-adviseur studiedienst

5 maart 2024

Heb je een buitengewone interesse in architectuur en bouwkunde? Is research je ding en kan je je vinden in een ondersteunende functie? Dan ben jij de assistent-adviseur die wij zoeken!

Team studiedienst: Melanie, Eline, Sien, Wim en Laura (niet op de foto) kijken ernaar uit om met je samen te werken.

Wie wordt je werkgever? 

NAV (Netwerk Architecten Vlaanderen) is dé Vlaamse groeicommunity die professionals in architectuur verbindt en versterkt. We geven architecten de kennis, tools en inspiratie om beter te creëren, te ondernemen en te leven. Met een community van meer dan 6.000 leden vertegenwoordigen we 70% van de Vlaamse architecten. Onze missie? Blijven groeien met als doel het architectenberoep, de sector en uiteindelijk de maatschappij beter te maken. 

 

Wat wordt jouw job? 

Onze studiedienst bestaat uit adviseurs die net als jij gepassioneerd zijn door architectuur. Ze leveren input voor onze opleidingen, adviesverlening, publicaties en belangenverdediging. Melanie, Eline, Laura, Wim en Sien worden jouw directe collega’s. Jij geeft hun onmisbare inhoudelijke en praktische ondersteuning door:  

 

  • De helpdesk op te volgen. Jij bedient de knoppen van ons helpdeskprogramma Freshdesk: je beoordeelt de binnenkomende vragen, dispatcht ze naar de best passende adviseur en volgt op of ze binnen de afgesproken termijn worden beantwoord. Je screent deze vragen ook inhoudelijk waardoor je een goed overzicht krijgt van wat er leeft bij architecten. Dit maakt van jou de eerste bron bij NAV. Zaken die relevant zijn voor onze FAQ-rubriek of belangenverdediging signaleer je.  

 

  • Vakliteratuur te screenen. Geboeid lees je een aantal vakpublicaties waardoor je de wereld van de architectuur alsmaar beter leert kennen. Je selecteert thema’s die een insteek kunnen vormen voor kennisartikels, opleidingen en onze belangenbehartiging en bouwt zo aan een waardevolle bron van informatie en inspiratie voor de adviseurs. 

 

  • Ondersteunende onderzoekstaken uit te voeren.  Om een lobbydossier op te bouwen, een opleidingsprogramma uit te werken of een kennisartikel te kunnen schrijven, is relevante informatie nodig. Jij helpt de adviseurs met hun research aan de hand van literatuur- en online onderzoek, het uitsturen van enquêtes, ... 
    Als verantwoordelijke voor alle NAV-enquêtes formuleer jij vragen op basis van de input die de adviseurs je geven. Na hun goedkeuring ga je aan de slag met onze enquêtetool: je voert de vragen in, nodigt respondenten uit en volgt de respons op. De resultaten verwerk je in eenvoudige grafieken. 

 

  • Onze leden te verwelkomen tijdens een van onze (avond)events. Net als elke werknemer bij NAV leid je af en toe een opleiding of een event in goede banen. Jij bent dan het aanspreekpunt voor de leden en ondertussen leer je zelf bij over architecturale thema’s. Het netwerkmoment nadien beschouw je als een leuk extraatje. 

 

Zijn we een match? 

  • Je bent afgestudeerd als architect-assistent, bachelor in toegepaste architectuur of bouwkunde of je hebt via ervaring dezelfde skills verworven. 
  • Je krijgt energie van anderen te helpen, zowel je collega’s als externen. 
  • Je bent enthousiast om de actualiteit van de architectuurpraktijk op de voet te volgen en voortdurend bij te leren
  • Je bent zorgvuldig, goed georganiseerd en stressbestendig. Als het druk wordt, concentreer je je op de hoofdzaken en maak je je minder druk over zaken die wat langer kunnen blijven liggen. 

 

Waarom werken bij NAV een goed idee is 

  • Je komt terecht in een fijn team van 13 collega’s. Hopelijk heb je vaak trek, want geregeld worden er etentjes georganiseerd. Er zijn ook Deliveroo-middagen! 
  • Een klein team creëert kansen. Zo kun je uit je takenpakket barsten en projecten onder je vleugels nemen die je persoonlijk aanspreken. 
  • Ons huidig kantoor met tuin is gelegen in het historisch centrum van Brugge op slechts 10 minuten fietsen van het station. Er is een ruime auto- en fietsparking. Eind dit jaar verhuizen we naar de Academiestraat in Gent, waar we onze tuin inruilen voor een smakelijk aanbod aan lunchplekjes. Door onze flexibele thuiswerkregeling bepaal je zelf hoe vaak en wanneer je naar kantoor komt. 
  • Je krijgt de tijd, ruimte en het budget om opleidingen te volgen. Samen werken we een persoonlijk ontwikkelingsplan uit waarin we jouw groeimogelijkheden op korte en lange termijn in kaart brengen en trachten te realiseren. 
  • Je loon wordt aangevuld met interessante extralegale voordelen waaronder een gsm (met abonnement), maaltijdcheques, hospitalisatie- en groepsverzekering, laptop en internet thuis en de mogelijkheid van bedrijfswagen. 

Interesse? 

Stuur dan een e-mail met je CV (of LinkedIn-profiel) en motivatiebrief naar onze directeur Steven Lannoo (steven.lannoo@nav.be).