Wat is nieuw?

Zwart is de lievelingskleur van architecten, toch? Dat cliché willen we als beroepsfederatie graag doorbreken met een kakelverse huisstijl en website. Jawel, na bijna tien jaar zit nav.be een nieuw, kleurrijk jasje. En het blijft niet bij looks alleen. Bovenal bevat de site enkele handige features voor jou als lid.

Architecten CROP5
  • Je lidmaatschap loopt exact 1 jaar.
  • Je betaalt direct online voor opleidingen, de shop, het lidmaatschap, …
  • Je kunt zelf de samenstelling van je team beheren.
  • Je accountpagina bevat een overzicht van al je opleidingen, bestellingen en vacatures.
Rollend lidmaatschap

Wat houdt het ‘rollend’ lidmaatschap in?

Stel: je wordt lid op 1 maart 2025. Dan blijf je lid tot 1 maart 2026.

Dit is nieuw, want t.e.m. 2024 werd iedereen standaard lid tot het einde van het kalenderjaar (31 december).

Je krijgt tijdig een betaaluitnodiging om je lidmaatschap te hernieuwen.

Online betalen

Waarom moet ik voortaan online betalen?

We willen jouw aankopen zo vlot mogelijk afhandelen. Na online betaling:

  • gaan we direct aan de slag me je bestellingen in de webshop;
  • heb je direct toegang tot de aangekochte video-opleiding of het lesmateriaal van een fysieke opleiding.

Je hoeft dus niet langer te wachten op een betaalverzoek om je bestelling af te ronden.

Handig om te weten:

  • Voor overheden en scholen voorzien we wel nog de mogelijkheid om met een bestelbon te werken.
  • Lidmaatschap hernieuwen? Hiervoor krijg je tijdig een factuur. Die kun je gewoon via overschrijving betalen.
  • Maak je gebruik van de KMO-portefeuille? Dan moet je enkel de btw direct online betalen. De rest verloopt via de standaardprocedure van de KMO-portefeuille.
Team beheren

Hoe beheer ik mijn bedrijfsgegevens?

Zijn meerdere medewerkers NAV-lid? Dan kun je jouw team voortaan zelf beheren via 'Teamoverzicht'.

Stel: je hebt een lidmaatschap voor 20 medewerkers.

  • Dan zie je als beheerder (‘hoofdlid’ van het kantoor) 20 ‘seats’ in je online account, gekoppeld aan 20 medewerkers.
  • Je kunt de seats zelf invullen.
    • Vertrekt een medewerker? Dan kun je die seat ‘leegmaken’ (via het prullenbak-icoontje) en vervolgens toewijzen aan een nieuwe medewerker. De medewerker krijgt dan een automatische uitnodiging via e-mail.
    • Je kunt ook op elk moment seats bijkopen om extra medewerkers toe te voegen als NAV-lid. Of je kunt het aantal seats verminderen.
  • Je medewerkers hebben uiteraard zelf ook een account. Ze genieten van de volledige NAV-dienstverlening. Alleen het team beheren kunnen ze niet, tenzij je hen daar toestemming voor geeft.

Je huidige team wordt automatisch overgezet. Controleer wel goed of je teamsamenstelling nog steeds correct is.

Mijn opleidingen

Welke informatie vind ik terug op mijn accountpagina?

Je krijgt een overzicht van:

  • Alle (video-)opleidingen waarvoor je bent ingeschreven. Zo kun je het lesmateriaal makkelijk raadplegen.
  • Je bestellingen in de webshop. Hier kun je bv. aangekochte e-books (opnieuw) downloaden.
  • Je geplaatste vacatures.
  • Je projecten op Zoekeenarchitect.be.

Let wel: bij het overzetten van data nemen we enkel de aangekochte video-opleidingen en de projecten van Zoekeenarchitect.be mee. Aangekochte pockets, geplaatste vacatures, … op de oude website zul je niet zien staan.

En wat met mijn NAV-account?

Je NAV-account blijft behouden, maar je moet hiervoor een nieuw wachtwoord aanmaken. Je krijgt hiervoor een automatische mail bij de lancering.