Fiscaliteit in de bouw

Wat moet een bouwheer aangeven aan de BTW?

SBB Accountants & Adviseurs • 24 juni 2020

Als architect krijgt u wellicht wel eens de vraag van klanten welke btw-administratie ze in functie van hun bouwwerken in orde moeten brengen. Eén van de belangrijke verplichtingen die moet worden voldaan, is het indienen van een ‘bouwaangifte’. De procedure in dit verband was al gewijzigd sinds juli 2019, maar er konden nog geen ‘nieuwe bouwaangiften’ worden ingediend. De circulaire nr. 2020/C/51 van 6 april 2020 maakt nu een einde aan een periode van afwachten. We lijsten onderstaand de voornaamste nieuwigheden voor u op, zodat u uw bouwheer hierover kan informeren.
Dit artikel is exclusief voor NAV-leden. Verder lezen?

Al NAV-lid? U kan hieronder inloggen en het artikel verder lezen.
Nog geen lid? Via onderstaande link kan u lid worden, zo krijgt u toegang tot het volledige NAV-kennisnet.



Hebt u nog vragen? Dan kunt u ons steeds contacteren op 02 669 22 80 of via info@nav.be.